Flexibele en logistieke dienstverlener met een focus op FCMG

Onze USP’s

BFG Warehousing heeft een aantal USP’s;

  • Organisatie
  • Synergievoordelen
  • Ligging
  • IT
  • Ketenregie (order to cash)

We zijn een betrouwbare, ondernemende en vernieuwende organisatie. Dit is ook de visie die we uitdragen naar onze medewerkers en klanten. Samen dezelfde doelen voor ogen. Dat klinkt erg goed en is makkelijk in woorden uit de drukken, maar we willen dit juist tonen in onze logistieke operatie. Dit doen we door met de klant mee te denken, te blijven innoveren in materiaal en IT en alle diensten volgens afspraak te leveren.

Betrouwbaar

Vernieuwend

Ondernemend

Synergie voordeel behalen

Door onze transportpartner in het distributienetwerk zijn we in staat om de profiteren van synergievoordelen. Zo kunnen we zorgen voor dropduplicatie op onze afleveradressen. Tevens kunnen we door het bundelen van zaken voor verschillende relaties het rijdend materiaal nog optimaler beladen. Dit zorgt voor minder kilometers en dus minder kosten.

Door onze transportpartner in het distributienetwerk zijn we in staat om de profiteren van synergievoordelen. Zo kunnen we zorgen voor dropduplicatie op onze afleveradressen. Tevens kunnen we door het bundelen van zaken voor verschillende relaties het rijdend materiaal nog optimaler beladen. Dit zorgt voor minder kilometers en dus minder kosten.

Centrale ligging met goede distributie netwerken in de Benelux

Ons distributiecentrum ligt letterlijk midden in Nederland. We zijn centraal gelegen aan de A28. Na het nemen van afslag Nijkerk-Zuid zit u het pand van BFG Warehousing al aan uw rechterhand verschijnen. Kortom snel de snelweg af en er ook weer af. Hierdoor zijn we in staat om binnen korte leadtimes heel Nederland (en deels er buiten) aan te leveren.

Plug & Play IT-omgeving

Flexibel & modern

Zowel onze hardware- als ook onze softwareapplicaties zijn voorzien van de nieuwste releases. Dit betekend dat we klaar zijn voor de toekomst. We zijn in staat om snel te schakelen en gemakkelijk onze systemen zo aan te passen dat we ook kunnen voldoen aan speciale wensen.

Geringe opstartkosten

De eerder genoemde voordelen van een modern en flexibel IT-landschap zorgen ervoor dat we zonder hoge opstartkosten overige systemen / gegevens kunnen koppelen aan ons ERP / WMS. Voor de klant betekend dit een kleine investering en een korte leadtimes.

Moderne applicaties

BFG Warehousing werkt met moderne applicaties die zowel afzonderlijk als in combinatie met elkaar uitstekend voldoen. Deze applicaties zorgen ervoor dat we ook hier weer de flexibiliteit en uitgebreide mogelijkheden kunnen aanbieden aan onze klanten.

  • Diverse tools omtrent voorraadplanning. We zijn bekend met VMI en andere besturingsmodellen omtrent voorraadbeheersing.
  • Orderopname van salesorders. Dit gebeurd zowel via EDI als ook per mail en telefonisch. Hier proberen we de flexibiliteit te gevraagd wordt door de opdrachtgever.
  • Voorraadbeheer van zowel goederen als emballage is volledig geïntegreerd in ons WMS. Dit betekend dat we realtime onze voorraden bijwerken en beheersen.
  • Facturatie aan klanten en leveranciers gebeurd via het ERP en wordt door onze eigen financiële administratie uitgevoerd.
Juiste hardware inrichting

In ons distributiecentrum hebben we een eigen serverpark staan dat voor de aankomende jaren klaar is voor flinke groei en tevens de juiste opslag en snelheid kan leveren om goed te kunnen presteren.

Laaddocks

Zonnenpanelen

Opslag capaciteit in pallets

Pallets inbound per dag

Pallets outbound per dag

Ketenregie

 

Geïnteresseerd hoe ons warehouse eruit ziet?

Bekijk hieronder de binnenkant van ons warehouse en zie hoe wij u optimaal van dienst kunnen zijn.  Loop door een van onze kantoren, het ompak centrum of wat dacht u van de eigen distributie hal met verschillende cross-docks.

 

Quote

Geen loze beloftes, wel service

© 2018 BFG Warehousing.

Volg ons op